Waarom Etiquette?

In elke situatie waarbij u met mensen te maken heeft, zijn omgangsvormen belangrijk bijvoorbeeld om net die deal rond te krijgen of om een langdurige samenwerking aan te gaan. Een klik (vocal point) krijgen met iemand, dat is waar het u om gaat en dan ethisch en oplossingsgericht handelen. Dit t.o.v. kortsluiting wat zeker niet gewenst is (cortisol!). Etiquette en cultureel bewustzijn is een onmisbare schakel.

Juiste omgangsvormen voor een goede relatie tussen mensen en bedrijven. Zeker nu, in onze huidige economische situatie. In het bedrijfsleven wordt u continu afgerekend op uw prestaties en andere aspecten, dit kan positief en negatief zijn. U oordeelt en wordt beoordeeld. Goede omgangsvaardigheden tonen een professionele houding en geven u daardoor een grote voorsprong.

Als u de essentie van etiquette begrijpt, dan kunt u zich in ieder geval vol zelfvertrouwen bewegen tussen iedereen met wie u in contact wilt komen en een langdurige relatie wilt aangaan.

De basis van dit allemaal is inleving en herkenning en ligt in onze spiegelneuronen in onze hersenen. Wat we herkennen is prettig en geeft endorfine, prettige neurotransmitters. Wat we niet herkennen geeft vaak stress en verwarring. Hier zijn oplossingen voor. Bijvoorbeeld d.m.v. het stapstenen model die in onze training wordt gebruikt. De kern is het coördineren van de dynamiek. Zelfs het ritme en snelheid van de hartslag speelt hierin een rol.